Ikea - 7 hitów ułatwiających organizację
Jak się zorganizować? Czego używać do przechowywania różnych przedmiotów? Gdzie i jakie organizery kupić? W tym wpisie pokażę Wam 7 hitów ułatwiających organizację z Ikea. To moje sprawdzone must have, które pomogły mi w uporządkowaniu swojego domu i poszczególnych pomieszczeń. Jeśli jesteście ciekawi i też szukacie fajnych rozwiązań, to koniecznie sprawdźcie moje propozycje!
Pomysły na organizację i przechowywanie, czyli co warto kupić w Ikea
Wkłady do szuflad (nazwa: Tacka/pojemnik na sztućce STODJA)
Te wkłady zdecydowanie ułatwiają organizację wielu rzeczy w szufladach. I choć ich głównym przeznaczeniem jest trzymanie w nich sztućców i innych akcesoriów kuchennych to nic nie stoi na przeszkodzie, aby przechowywać w nich inne rzeczy. To naprawdę świetny sposób na organizację kosmetyków czy przyborów szkolnych. Sama przechowuję w nich kosmetyki - wszystko ma swoje miejsce, mam do nich łatwy dostęp i nic się ze sobą nie miesza, więc o wiele łatwiej zachować porządek. Są niedrogie, bo kosztują 6,99zł i proste w utrzymaniu - wystarczy przetrzeć je wilgotną szmatką. Bardzo polecam - jeden z lepszych gadżetów do organizacji swojej przestrzeni.
Pojemniki (nazwa: Pudełko, biały połysk VARIERA)
A jeśli już jesteśmy przy kosmetykach, to do ich przechowywania świetnie sprawdzą się także białe, plastikowe pojemniki z uchwytami. Sama mam ich kilka, zarówno w szufladach jak i na zewnątrz, na blacie. Można trzymać w nich kosmetyki według kategorii lub te, po które najczęściej sięgamy. Biały pojemnik wygląda też estetycznie, nie wprowadza dodatkowego chaosu i nieładu i nie rzuca się mocno w oczy. Oczywiście, w takim pojemniku można trzymać także inne rzeczy - zorganizować przyprawy w kuchni czy jakieś drobne akcesoria. Pudełka są solidnie wykonane, kosztują 9,99zł i dzięki wygodnym uchwytom można je z łatwością przenosić.
Zamykane pojemniki (nazwa: Pojemnik z pokrywką KUGGIS)
Kolejny pojemnik, który mam w swoim mieszkaniu i który świetnie mi się sprawdza to pojemnik Kuggis z pokrywką. Mam wiele sztuk, które wykorzystuję na różne sposoby. Dzięki temu, że pokrywka jest płaska, bez żadnych elementów i uchwytów, pudełko można przechowywać w wielu miejscach, a nawet ustawiać jedno na drugim. Takie pudełka mam w swojej łazience w szufladach, gdzie trzymam maseczki w płachcie, jednorazowe saszetki, próbki itp. Można w nim zorganizować także akcesoria higieniczne dla kobiet. Osobny pojemnik mam także na leki - łatwo go można podpisać (ja używam w tym celu specjalnej wytłaczarki do etykiet). Oczywiście, takiego pojemnika używam również w toaletce na kosmetyki - jak widać, przy organizacji swojej toaletki czy miejsca z kosmetykami, Ikea nam pomoże świetnie się zorganizować. Co jeszcze można w nim przechowywać? Długopisy, akcesoria biurowe, a także ładowarki i różne kable. Pojemnik kosztuje 12,99zł - uwaga, pamiętajcie, aby do koszyka włożyć dwa elementy, ponieważ w sklepie leżą osobno. Pudełko występuje też w o wiele większym rozmiarze - nadaje się na dokumenty, korespondencję, różne akcesoria np. obiektywy do aparatu, kable itp.
Słoiki (nazwa: Słoik z pokrywką KORKEN)
Szklane słoiki to rozwiązanie, które bardzo dobrze sprawdzi się kuchni. Słoik ma hermetyczne zamknięcie, dzięki czemu produkty zachowają dłużej świeżość i nie musimy się martwić o różnych, nieproszonych "gości", które czasami mogą się pojawić, jeśli produkty przechowujemy w papierowych, nieszczelnych torebkach i opakowaniach. Co można trzymać w takich słoikach? Otóż, te słoiki są w różnych rozmiarach, więc tak naprawdę da się tam przesypać mnóstwo rzeczy: mąki, kasze, ryż, kakao, makarony, orzechy, musli, bułkę tartą i wiele innych. Dzięki takiemu systemowi mamy porządek w kuchni, nic się nie rozsypuje, wszystko ma swoje miejsce i łatwo to znaleźć. Oczywiście słoiki można podpisać czy nakleić etykiety (w poście Niekosmetyczne hity zakupowe pokazywałam, czego używam do robienia etykiet). Bardzo polecam!
Pojemniki - segregatory (nazwa: Segregator FJALLA)
W swoim biurze mam mnóstwo różnych teczek, w których są dokumenty i potrzebne papiery. Dużym ułatwieniem w ich przechowywaniu i systematyzacji są pojemniki - segregatory, do których mogę włożyć całe teczki lub pojedyncze dokumenty według kategorii. Dodatkowym atutem są etykiety, na których można napisać, co znajduje się w środku i które pomagają odnalezienie tego, czego szukamy. Przy wyborze tych segregatorów warto zwrócić na różne rodzaje - ja zwykle pomijam te typowo papierowe, "miękkie", a stawiam na te sztywne, z zabezpieczeniem narożników, które są bardziej wytrzymałe i mają specjalny uchwyt, aby było je łatwiej wyciągać z półki. Pakowane są po dwie sztuki - taki zestaw kosztuje 19,99zł. Łatwo można posegregować i zorganizować dokumenty, różne materiały do szkoły, na studia czy do pracy.
Organizery do szafy (nazwa: Pojemnik na ubrania/pościel SKUBB)
Mamy już zorganizowane biuro, łazienkę i kuchnię, a co z garderobą czy sypialnią? I na to znajdziemy świetne rozwiązanie! Z pomocą przychodzą nam organizery z suwakiem. Są w różnych rozmiarach, idealnie pasują do szaf z Ikea, ale myślę, że zmieszczą się także w innych szafach - warto tylko sprawdzić wymiary. Można trzymać je także pod łóżkiem lub w pojemniku w łóżku. Co można w nich przechowywać? Przede wszystkim pościel, poszewki, prześcieradła, ręczniki, akcesoria mniej używane, a także ubrania sezonowe. Jak to wygląda u mnie? W jednym pojemniku przechowuję ubrania, w których aktualnie nie chodzę (czyli zimą letnie sukienki, spodenki, koszulki itp., a latem, grubsze swetry, spodnie). W drugim pojemniku przechowuję akcesoria typu czapki, szaliki, ale można także chować w nich na przykład torebki. A w kolejnym mam pościel. Te organizery są naprawdę pojemne i wiele się w nich zmieści. Nie tylko musimy trzymać je w szafie, ale tak jak wspomniałam, z racji ich wysokości, zmieszczą się pod łóżko czy tak jak to jest w moim przypadku - do pojemnika w łóżku w sypialni. Wcześniej nie miałam pomysłu jak go zorganizować - pojemnik jest na całej powierzchni łóżka - a dzięki tym organizerom, mogę mieć wszystko ładnie pogrupowane i nic się nie niszczy i nie kurzy. Na co warto zwrócić uwagę? Ta pojemniki mają specjalne rączki, dzięki którym o wiele łatwiej jest nam je wyciągnąć z szafy. Cena zależy od rozmiaru, ale standardowy pojemnik (ten nadający się do szafy 50) kosztuje 19,99zł, a te dwa razy większy 29,99zł. Pojemniki występują w różnych kolorach: standardowy mamy biały, czarny, szary (jest też różowy tylko w innej kolekcji).
Przezroczysty organizer (nazwa: Pojemnik z pokrywką, przezroczysty SAMLA)
Na koniec organizer, który ma mnóstwo zastosowań i bardzo go lubię. Mowa tutaj o przezroczystym pojemniku z pokrywką. Co przechowuję w takim pudełku? Znów, lubię mieć posegregowane różne rzeczy kategoriami i tak mam w nich: ozdoby świąteczne; narzędzia, które zawsze się mogą przydać w domu typu młotek, różne, śrubokręty, śrubki, wkręty itp.; a także akcesoria, które są przydatne, a chcę, aby był pod ręką, w jednym miejscu. Oczywiście w takich przezroczystych organizerach można trzymać również zabawki, ubrania, szaliki, czapki, ściereczki i wiele więcej. Świetnie sprawdzają się także w piwnicy czy pawlaczu - można ustawiać je jedno na drugim oraz wiemy, co się w nich znajduje bo jest to widoczne, więc łatwiej nam daną rzecz znaleźć. Koszt to 14,99zł.
Oczywiście jest tego o wiele więcej - w tym wpisie pokazałam Wam moje ulubione produkty do organizacji w domu, które świetnie mi się sprawdzają i mogę Wam je polecić. Mam nadzieję, że skorzystacie z moich poleceń i ułatwi to Waszą organizację. Przy każdej rzeczy napisałam dokładną nazwę produktu, aby łatwiej było Wam go znaleźć.
Koniecznie dajcie znać, czy korzystacie z tych rozwiązań, co Wam się sprawdza i co podpatrzyliście w tym wpisie. Jeśli ten wpis był dla Was przydatny - dajcie znać w komentarzu lub udostępnijcie go dalej. Napiszcie też, jakie produkty z Ikea Wam pomagają w organizacji i podzielcie się swoimi patentami z innymi.
ZOBACZ TAKŻE: